mandag 17. august 2009

Nok en strålende helg av USK!

Ullevål Sykkelklubb har i helgen igjen vist at de er blant de sterkeste klubbene i landet på lengre distanser. Sammen med KTM Proteinfabrikken og Team Etto Høydahl har vi dominert Norgescupen i Marathon Terrengsykkel.

Lørdag delte Petter og Morten tredjeplassen i Drammensrittet, det aller siste NC Marathonrittet i sesongen 2009! De syklet likt over mål, og var 1.22 bak vinneren Greg Saw og toer Kristian Torgersen. Morten ble da klassevinner i 20-24 klassen, Petter i 25-29 års klassen, men å hente den premien glemte nok begge. Løypa ble etterhvert ett skikkelig gjørmehelvete, men alle USK sine ryttere var i mål innen tre kvarter etter vinneren av eliten.

Andre resultater:

Geir Kjær vant menn 45-49 år med 10 min!
Kjell Magnus nr. 20 i eliten, 5. menn 30-34 år
Alex Wefald nr. 13 i menn 30-34 år
Alexander Holm nr. 24 i menn 35-39 år
Vidar Gullachsen nr. 25 i menn 25-29år
I tillegg gjorde Geir Sundin sine ting bra, men jeg fant ham ikke på lista!

På Gåsebutråkket søndag, klinket i tillegg Petter og Morten til med hhv første og andreplass! Hvilken helg for de gutta, og vi regner også med at kontantbeholdninger er bedret til sesongen skal feires utpå høsten!

Her kan dere også se en flott video fra rittet der blant annet Petter blir intervjuet i mål: http://dt.no/section/video/1216&id=7095




Chief


5 kommentarer:

  1. Bra kjørt av liten og stor! Kristoffer S. kjørte Øyern rundt og fikk en fin, fin 12. plass i M20, 4.17min bak vinneren.

    Er det noen som kjører bil hjem fra Lillehammer på lørdag 29. august (Birken) og har plass til meg og sykkelen min så hadde jeg blitt glad :-)
    Kristoffer B.

    SvarSlett
  2. Jaja - Da ble det som forventet, 6 min bak Geir K, men 2ndre plass alikevel :-)
    Mvh Geir S

    SvarSlett
  3. Minner om OSLO GP i morgen. Oppmøte ved fontenen ved Nationalteateret kl 18.30!

    Be there!

    Chief

    SvarSlett
  4. Stikker ut på langtur i morgen om noen vil være med... Regner med å passere slukern kl 1015. Legg ut en melding om du blir med....

    Vidar G

    SvarSlett
  5. Jeg stiller på Milslukern kl. 11 imorgen, satser på roooolig langtur rundt 2 timer for å lure fram godfeelingen før neste helg. Håper flere stiller også!

    SvarSlett