torsdag 4. juni 2009

Rapport fra 1.dag i Ringerike Grand Prix

Fra Ullevål SK stiller Morten Simonsen sammen med laget til IF Frøy, og her kommer en liten rapport fra Thomas Kirkerud, som er tilstede under hele rittet.

Første etappe hadde start og mål i Geilo og var på 14 mil. Det startet i et høyt tempo med over 50km/t i snitt ned til Nesbyen. Etterhvert kom det et parti på 4 mil med mye bakker, og Morten hang med teten til siste bakke, men måtte gi en liten luke på toppen av den siste kneika og ble litt "tatt av vinden på toppen" når det flatet ut. Morten var tydelig irritert over dette, noe som viser at han er skikkelig på hugget! Han kom i mål 1,o1 min bak på en 95.plass.

Dagens etappe, som er på 17mil, har brattere bakker, noe som passer Morten bedre. Det blir spennende å følge med videre, rapporter vil komme etter hvert.

2 kommentarer:

  1. 2. etappe: Midt på treet av Morten i dag. 64 plass, og nå samme plassering sammenlagt. I morgen er det bruddet og spurternes dag. Forhåpentligvis får Frøy Martin i brudd tidlig, selv om jeg regner med at en del lag ønsker å kjøre det inn. Joker må prøve seg i morgen og de har 3 stk å spille på. Når det gjelder Morten håper jeg han sitter med fremme og unngår tidstap i morgen og lørdag og så håper vi han har gode bein i bakkene på søndag. De burde i hvert fall være bratte nok. Jeg skal i alle fall dit å heie!

    Petter

    SvarSlett
  2. Jeg får daglig en rapport på sms fra Thomas om hvordan det har gått for Morten på etappen, men siden jeg har glemt mobilen min hjemme i dag, så vil rapport fra i går komme i kveld.

    SvarSlett